Thursday 24 May 2012

KESAN KHAS MANUSIA BERAPI | FK



 Dalam masa dua tiga hari ini , saya macam berminat je nak buat efek badan berapi sampai tak senang duduk memikirkanya . Terus terang cakap , dapat ilham efek ini dari cerita Fantastic 4 iaitu watak 
Human Torch  . Konsep dan idea tue kredit kepada Marvel Comic , saya cuma edit dan tiru efek cam mereka  , jadi apa yang aku buat nie bukanlah  sesuatu yang baru atau groundbreaking.
Hari pertama buat efek nie , tanpa bantuan dari mana-mana sumber tutorial dekat internet  , saya cuba untuk memahami konsep "api tue dalam badan" , eheheh ni konsep saya reka sendiri , jadi ignore je . Cuba dan cuba  , saya dapati teknik untuk balance-kan warna kulit adalah paling sesuai *kalau sesiapa ada cara yang lebih sesuai silalah share , setelah memahami konsep  tersebut , saya mula touch up lagi efek ini dengan menggunakan gambar-gambar api dari DA .Tanpa dijangka ,efek badan berapi ini agak berhasil , jadi tunggu sahaja tutorial ini di blog saya atau di Youtube | Salam FK

No comments:

Post a Comment