Monday 28 May 2012

KESAN KHAS : METEOR + BERAPI

Salam sejahtera dan kali ini saya kupas sedikit pasal efek yang telah saya buat ni,

1. Untuk menambahkan lagi kesan dramatik , saya telah mengunakkan filter motion blur , ehehe supaya subjek kelihatan seakan bergerak pada kelajuan yang tinggi

2. Part ini , rasa saya telah dedahkan dekat tutorial saya sebelum ini , dimana saya gunakan random stock api dari DA  dan tukar warna kepada kebiruan

3. Saya ini gemar melihat kedetailan sesuatu artwork , jadi untuk menambah kesan seakan batu-batu tersebut amat panas tetapi masih mengekalkan texture batuan tersebut, saya bermain dengan brightness dan contrast .

4. Yang ini saya tambah lagi element partikel bertaburan ehehe menceriakan lagi suasana

Apa-apa pun nak buat efek cam nie tak payah sangat cuma luangkan masa untuk bermain dengan PS dan saya ni bukan sifu/master/etc tetapi saya gemar mengedit/memanipulasi gambar | Salam FK .









No comments:

Post a Comment